Cookies: Η σελίδα χρησιμοποιεί cookies. Διαβάστε περισσότερα για την πολιτική τους. Το κατάλαβα
Κλείσιμο
Έχετε αλλάξει Καμπάνια αλλά το Καλάθι σας δεν έχει μεταβληθεί.
Έχετε αλλάξει Καμπάνια και το Καλάθι σας έχει ενημερωθεί ανάλογα.

Μήνας επαγρύπνησης για τον Καρκίνο του Μαστού: Είναι ώρα να βρείτε την “ώρα”

Χρόνος: το πρόβλημα της εποχής μας. Φαίνεται πως όλοι έχουμε γεμάτη καθημερινότητα και ποτέ δεν είναι αρκετός για να κάνουμε όλα όσα θέλουμε όπως απλά να απολαύσουμε μια στιγμή του απλώς να υπάρχουμε και όχι να κάνουμε κάτι.

 

Και περισσότερο από όλους, οι γυναίκες είναι εκείνες που υποφέρουν από έλλειψη χρόνου, γιατί ως πιο απλό σενάριο συνήθως έχουν δουλειά, σπίτι και οικογένεια να φροντίσουν και τελευταία προτεραιότητα έχουν την περιποίηση του εαυτού τους. Κανείς δεν έχει ποτέ γνωρίσει καμία γυναίκα που να βάζει τον εαυτό της πρώτο και αυτό δεν είναι χαρακτηριστικό μόνο μιας μητέρας.  Η  απόφαση να αφιερώνει χρόνο για εκείνη ή απλά να βρίσκει λίγο χρόνο που να μην έχει επίκεντρο τους άλλους, ακόμα και όταν πρόκειται για την υγεία και την ευημερία της, συνοδεύεται από ένα άλλο σημαντικό συναίσθημα: την ενοχή.

Σταμάτησε όμως για ένα λεπτό (υποσχόμαστε να μην εκμεταλευτούμε πολύ από το χρόνο σου, μιας και ήδη δεν έχεις αρκετό για χάσιμο) και σκέψου.

  • Πόσο χρόνο σπαταλάς καθημερινά για να χαζεύεις στα social media;
  • Eπενδύεις χρόνο κάνοντας online αγορές ή βλέποντας τηλεόραση;
  • Πόσο χρόνο αφιερώνεις για να κάνεις το μακιγιάζ σου;
  • Πόσες γυναίκες πιστεύεις ότι ελέγχουν το στήθος τους κάθε μήνα; Έχουμε την απάντηση σε αυτό και είναι ανησυχητική. Μόνο το 44%* των γυναικών το κάνουν. Ο πιο συχνός λόγος είναι γιατί απλά δεν το σκέφτονται.

Οι αιτίες – ή μάλλον, καλύτερα, οι δικαιολογίες – είναι πολλές. Εάν δεν λάβουμε υπόψιν μας την πιο κοινή απάντηση που είναι “Δεν έχω χρόνο”, η πρώτη είναι σίγουρα η παραπληροφόρηση: πολλές γυναίκες δεν είναι εξοικειωμένες με το ρίσκο και τα συμπτώματα του καρκίνου του μαστού και κατά συνέπεια, δεν θερωρούν τα τακτικά checkups προτεραιότητα. Άλλες δεν γνωρίζουν πώς να προσεγγίσουν μια ιατρική εξέταση και η αναβλητικότητα τις κερδίζει, οπότε καταλήγουν να μην μαθαίνουν τον τρόπο. Κάποιες πιστεύουν ακόμα και ότι θα έχουν επιπτώσεις στον επαγγελματικό τους χώρο αν ζητήσουν χρόνο για να ελέγξουν την υγεία τους, αγνοώντας ότι αυτό είναι δικαίωμα που έχουν από το νόμο.

Η δεύτερη πιο κοινή αιτία για checkups που χάνονται ή αναβάλλονται είναι ο φόβος. Ο φόβος σε τρώει ζωντανή και σε πείθει ότι αν δεν αντιμετωπίσεις το πρόβλημα, αυτό θα εξαφανιστεί. Η λέξη καρκίνος σε τρομάζει γιατί όντως είναι τρομακτικός. Πιστεύεις ότι η διάγνωση θα αλλάξει τη ζωή σου γιατί θα την αλλάξει. Αλλά το μόνο πράγμα που μπορεί να σε σώσει είναι να το γνωρίζεις.

Μια άλλη αιτία – αλλά όχι η τελευταία – είναι το πρόβλημα της δυνατότητας. Η δυνατότητα να κάνεις checkups όποτε το αισθάνεσαι, η ευκαιρία να πας να κάνεις τον έλεγχο μια στο τόσο, όταν έχεις χρόνο, όταν είναι πραγματικά απαραίτητο είναι ακόμα ένα εμπόδιο που πρέπει να υπερβείς. Γιατί τα checkups δεν είναι μια δυνατότητα, είναι υποχρέχωση προς την υγεία σου.

Ίσως να πιστεύεις ότι δεν ανοίκεις στην πλειοψηφία των γυναικών που μόλις περιγράψαμε. Εδώ λοιπόν θα δεις κάποιους κοινούς μύθους για τον καρκίνο του μαστού. Ας τους καταρρίψουμε:

 

 1. Ο Καρκίνος του Μαστού είναι κυρίως κληρονομικός

ΛΑΘΟΣ. Οι γυναίκες με ιστορικό καρκίνου του μαστού στην οικογένειά τους είναι πιο πιθανό να κληρονομήσουν ένα τέτοιο γονίδιο, αλλά οι πιθανότητες να διαγνωστού με καρκίνο του μαστού είναι ελάχιστες.

 

2. Ο Καρκίνος του Μαστού πάντα έχει σαφή συμπτώματα όπως πόνο και εμφάνιση “σβώλων”

ΛΑΘΟΣ. Λίγο πολύ ο πόνος δεν είναι είναι ένδειξη ενός περισσότερο ή λιγότερο επιθετικού καρκίνου, δεν υπάρχει άμεση συσχέτιση ανάμεσα σε αυτά τα δύο και ο καρκίνος του μαστού δεν εμφανίζεται πάντα με την μορφή σβώλων. Γενικά, αν παρατηρήσεις κάτι παράξενο στο στήθος σου θα πρέπει να το ελέγξεις. Αλλά αν δεν το κάνεις αυτό, δεν αποκλείει την πιθανότητα.

 

3. Τα σουτιέν και τα αποσμητικά μπορούν να προκαλέσουν Καρκίνο του Μαστού

ΛΑΘΟΣ. Δεν υπάρχει απόδειξη ότι υπάρχει συσχέτιση ανάμεσα στην χρήση σουτιέν και του καρκίνου του μαστού. Το ίδιο ισχύει και για τα αποσμητικά, για τα οποία συνήθως και λανθασμένα πιστεύεται ότι ευθύνονται για τον σχηματισμό σβώλων.

 

4. Είναι πιο πιθανό να έχεις Καρκίνο του Μασού αν το στήθος σου είναι μεγάλο

ΛΑΘΟΣ. Μπορεί να διαγνωστείς με καρκίνο του μαστού ανεξάρτητα του μεγέθους του, γι’ αυτό να είσαι προσεχτική.

 

 5. Το άγχος μπορεί να προκαλέσει Καρκίνο του Μαστού

ΛΑΘΟΣ. Το άγχος από μόνο του δεν έχει κάποιο συσχετισμό με τη διάγνωση καρκίνου. Παρ’όλα αυτά, συμπεριφορές που συνδέονται με το στρες όπως εθισμοί και ανθυγιεινές συνήθειες φαγητού και ποτού μπορεί να έχουν σοβαρές συνέπειες στην υγεία σου, με πιο ακραία τον καρκίνο.

Μην αφήσεις κανένα μύθο να παίξει με την ζωή σου. Κανένα πλάνο δεν μπορεί να είναι πιο σημαντικό από ένα checkup που θα μπορούσε να σε σώσει. Ακολούθησε την Avon στο #BreastBreak – και ενθάρρυνε την οικογένεια και τις φίλες σου να κάνουν το ίδιο!

 

Η Avon Ελλάδας, στο πλαίσιο της παγκόσμιας εκστρατείας PINK LIGHT, βρίσκεται συνοδοιπόρος με την Ε.Μ.Ε.Ι.Σ. (Επιστημονική, Μαστολογική Εταιρία / Ίαση / Στήριξη), ως αποκλειστικός χορηγός των «Αποστολών Υγείας» που οργανώνει το 2019. Η Ε.Μ.Ε.Ι.Σ. είναι μία επιστημονική, μη κερδοσκοπική εταιρία που η αποστολή της είναι η ίαση και στήριξη γυναικών με νόσους μαστού. Αυτό επιτυγχάνεται με την παροχή δωρεάν περίθαλψης και θεραπείας γυναικών με καρκίνο του μαστού, οι οποίες ανήκουν σε οικονομικά και κοινωνικά ευάλωτες ομάδες. Με τις «Αποστολές Υγείας» οι εθελοντές γιατροί της Ε.Μ.Ε.Ι.Σ. βρίσκονται κοντά στις γυναίκες σε όλη την Ελλάδα και ειδικά σε δυσπρόσιτα μέρη και προσφέρουν δωρεάν προληπτικούς ελέγχους.

Επιπλέον, δημιουργήθηκε ένα σημαντικό video, στο οποίο ο χειρουργός μαστού και Πρόεδρος της ΕΜΕΙΣ κος Γρηγόρης Ξεπαπαδάκης καταρρίπτει τους Μύθους για τον καρκίνο του μαστού και τονίζει ότι η ετήσια εξέταση του στήθους είναι Υποχρέωση και Δικαίωμα κάθε γυναίκας.

Παράλληλα, τον φετινό Οκτώβριο με ιδιαίτερη χαρά και περηφάνια  «ανοίγουμε» για πρώτη φορά την εκστρατεία στο ευρύ κοινό με μία Καμπάνια ευαισθητοποίησης στο metro της Αθήνας. Η Avon «ντύνει» εσωτερικά ένα συρμό, που θα μεταφέρει παντού το μήνυμα της πρόληψης, ενώ μεγάλα posters θα τοποθετηθούν στους πολυσύχναστους χώρους του metro.

 

 

Αποκλειστική πηγή εσόδων για τη χρηματοδότηση των παραπάνω δράσεων είναι τα ειδικά σχεδιασμένα προϊόντα με τη ροζ κορδέλα.

Ξεχωρίζουμε το ΝΕΟ προϊόν της εκστρατείας. Έχει όλα τα χαρακτηριστικά της βιβλιοδεσίας Flexbook, καθώς διπλώνει 360ο χωρίς να χάνει τη συνοχή του.

 

 

Πιστεύουμε ότι όλη αυτή η προσπάθεια αξίζει την προσοχή σου. Στήριξε το έργο της Avon, αγοράζοντας τα προϊόντα της εκστρατείας, ή γίνε Μέλος ο ίδιος και διέδωσε αυτή την όμορφη και βαθιά ανθρώπινη δράση στο δικό σου κύκλο γνωριμιών.

Μοιραστείτε με τους φίλους σας

Άλλα άρθρα

{{::article.Title}}
{{::article.Title}}

{{UI.LoadingMessage}}
[View|Representative_Attach_Not_Available]